Privacy Wetgeving

1. Wat is AVG of GDPR?
GDPR staat voor General Data Protection Regulation. In het Nederlands wordt dit de ‘Algemene Verordening Gegevensbescherming’ - afgekort AVG - genoemd.
Het is een nieuwe Europese Privacy Wet die op 25 mei 2018 ingaat en bestaat uit maar liefst 99 wetsartikelen. Deze nieuwe wet is een stuk strenger dan zijn voorganger en is van toepassing op het verzamelen, beheren en beveiligen van persoonlijke gegevens van Europese burgers. 
2. Wat doet Miss Etam in het kader van de AVG?
Miss Etam en het moederbedrijf FNG verzamelen klantgegevens. Dit gebeurt om jou als klant een optimale dienstverlening en klantbeleving te bieden. Wij stemmen onze communicatie via de webshop, Miss Etam Moments app en social media op jouw voorkeuren en smaak af. Shop jij vaak bloemenprints? Dan kunnen we jou als eerste laten weten wanneer er nieuwe gebloemde items in het assortiment zijn. Wordt er in jouw woonomgeving een Miss Etam winkel geopend of een event gehouden? Dan willen wij dat graag onder de aandacht brengen bij jou.

Jouw gegevens worden op een volledig veilige manier verwerkt. Wij streven ernaar zo transparant mogelijk te communiceren over de gegevens die wij verzamelen, hoelang wij deze bijhouden en waarvoor ze gebruikt worden.
3. Welke gegevens verzamelen jullie over mij?
Miss Etam verzamelt enkel gegevens indien je hiervoor je toestemming geeft, of deze in het verleden hebt gegeven. Het verzamelen gebeurt om jou als klant een optimale dienstverlening en klantbeleving te bieden. Afhankelijk wat je met ons deelt, kunnen wij de volgende persoonsgegevens opslaan: voor- en achternaam, e-mailadres, telefoonnummer, (bezorg)adres, geslacht, geboortedatum, kleding- en schoenmaat.

Naast de bovengenoemde persoonsgegevens, wordt er automatisch informatie opgeslagen over jouw online activiteiten op missetam.nl en via de Miss Etam Moments app. Het gaat dan om: het IP adres, via welke sites je op missetam.nl bent gekomen en informatie over jouw bezoek aan missetam.nl. De laatstgenoemde informatie kan zijn: de datum van het bezoek, het tijdstip, de duur, de bezochte pagina’s en de gebruikte browser en de versie ervan. Het IP adres gebruiken wij om het aantal bezoekers vast te stellen. De overige gegevens worden gebruikt om onze dienstverlening te verbeteren en te optimaliseren.
4. Waarvoor gebruiken jullie de gegevens die jullie over mij verzamelen?
Wij verzamelen diverse soorten gegevens voor verschillende doeleinden.
In essentie gebruiken wij deze informatie om jou als klant een optimale dienstverlening te kunnen aanbieden, onze communicatie op je voorkeuren af te kunnen stemmen en ons assortiment zo goed mogelijk op je wensen te laten aansluiten.
5. Met welke derde partijen delen jullie mijn gegevens?

Voordat wij gegevens delen met derde partijen, sluiten wij eerst een overeenkomst af zodat jouw persoonsgegevens worden gewaarborgd. Wij versturen of verwerken enkel alleen noodzakelijke gegevens. Met de volgende derde partijen delen (of verwerken) wij jouw gegevens:

Klantenservice

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Pinterest
  • Google Shopcontrol
  • CowHills
  • Salesupply
  • PostNL
E-commerce
  • De Nieuwe Zaak
  • Copernica
  • Spaaza
  • Tealium
  • Buckaroo
  • Klarna
  • Barilliance
Online marketing
  • Bing Criteo
  • Google Analytics
  • Facebook
  • VWO
  • Tradetracker
  • Now-Interact
6. Hoe beschermen jullie mijn persoonsgegevens?
Hoe wij de persoonsgegevens exact beschermen, kunnen wij niet prijsgeven om misbruik of gerichte aanvallen van buitenaf te voorkomen. Wel hebben wij passende technische en organisatorische maatregelen genomen die altijd voldoen aan de huidige technische ontwikkelingen. Daarnaast maken wij gebruik van een beveiligde SSL-verbinding wanneer je een bestelling plaatst op missetam.nl of via de Miss Etam Moments app.
7. Kan ik inzage krijgen in de gegevens die jullie over mij hebben verzameld?
Ja, dat kan. Indien je dit wenst, kun je een overzicht opvragen van de gegevens die we over jou hebben verzameld. Dit kun je doen via het invulformulier onderin deze pagina. 
 
8. Hoe lang bewaren jullie mijn gegevens?
We bewaren je gegevens voor een periode van maximaal 7 jaar, tenzij het wettelijk verplicht is om bepaalde gegevens langer te bewaren. Na deze periode verwijderen we de gegevens, of houden we deze enkel nog anoniem bij. Bijvoorbeeld om statistische analyses uit te kunnen voeren.
9. Kan ik de gegevens die jullie over mij hebben verzameld (laten) wijzigen?
Ja, dat kan voor een gedeelte. Indien je op missetam.nl inlogt, krijg je je belangrijkste persoonlijke gegevens te zien. Je kunt deze zelf wijzigen, waardoor ze ook automatisch in onze systemen worden aangepast. 
10. Kan ik vragen om verwijderd te worden uit jullie klantenbestand?
Ja, dat kan. Indien je dit wenst, zullen wij je gegevens zodanig verwijderen uit onze systemen, dat deze niet meer aan jou kunnen gelinkt worden. We houden vanaf dat moment de gegevens enkel nog anoniem bij, om bijvoorbeeld statistische analyses uit te kunnen voeren.
Wil je jouw gegevens laten verwijderen uit ons systeem? Vul dan het formulier in.
 
11. Kan ik mij uitschrijven om geen communicatie meer van Miss Etam te ontvangen?
Uiteraard is dit mogelijk.  Door op deze pagina op uitschrijven te klikken word je van onze mailing list afgehaald. Wil je ook geen informatie meer ontvangen over Miss Etam Moments? Klik dan op de link die staat weergegeven in de e-mails van Miss Etam Moments.
12. Waar kan ik de Privacy Policy van Miss Etam inzien?
Hier vind je de uitgebreide Privacy Policy van FNG, het moederbedrijf van Miss Etam. 

Mocht je nog vragen hebben dan kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice via het online contactformulier hieronder. Wij proberen jouw vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.
13. Heb je een andere vraag over de AVG Privacy Wet?
Staat jouw vraag er niet tussen? Misschien vind je het antwoord in de uitgebreide Privacy Policy van FNG, het moederbedrijf van Miss Etam. Je kunt altijd contact opnemen met onze klantenservice via het online contactformulier hieronder. Wij proberen jouw vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.
14. Ik heb een klacht. Waar kan ik terecht?
Allereerst horen wij het graag wanneer je niet tevreden bent over onze communicatie rondom de AVG Privacy Wet. Neem gerust contact op met onze klantenservice via het formulier of door (gratis) te bellen naar 0800-7010. Kom je er echt niet uit, dan staat het je natuurlijk vrij om de Autoriteit Persoonsgegevens te benaderen. Meer informatie vind je op hun website: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/

Contact

Telefoon: 0800 - 7010

Maandag t/m vrijdag 09:00 - 19:00
Zaterdag: 12:00 - 18:00
  • Aanhef *
  • Maximaal 250 tekens
Velden gemarkeerd met * zijn verplicht
Het bericht is verstuurd. Bedankt voor je bericht!
Er is iets mis gegaan bij het versturen van het bericht, probeer het nogmaals.